بلاگ سه‌بعدی, پرینتر سه بعدی

آیا به زودی با پرینتر سه بعدی تمام رنگی اپل روبه‌رو خواهیم شد؟!

پرینتر سه بعدی تمام رنگی اپل| apple full color 3d printer| 3bowdi.com

آیا سال 2018 زمان ورود رسمی اپل به دنیای چاپ سه بعدی است؟

اخیراً پرینتر سه بعدی Apple با قابلیت چاپ تمام‌رنگی در آمریکا ثبت اختراع شد. این روش و چاپگر مرتبط با آن یکی از 44 اختراعی بودند که حق امتیاز آن‌ها در تاریخ 16 ژانویه به کمپانی‌های حوزه‌ی تکنولوژی اعطا شد.
اخیراً پتنت پرینتر سه بعدی اپل که قابلیت چاپ تمام‌رنگی دارد در آمریکا ثبت اختراع شد. این روش و چاپگر مرتبط با آن یکی از 44 اختراعی بودند که حق امتیاز آن‌ها در تاریخ 16 ژانویه به کمپانی حوزه‌ی تکنولوژی اعطا شد.

[irp posts=”5303″ name=”هرآنچه باید از پرینتر سه بعدی بدانید”]

در سال 2015 مجله‌ی “3D Printing Industry” گزارش داده بود که پرینتر سه بعدی اپل با زیرتکنولوژی FDM/FFF ثبت اختراع شده است. با وجود اینکه هیچ خبری مبنی بر توسعه‌ی پروژه‌ی پرینتر سه بعدی Apple که قابلیت چاپ تمام رنگی دارد، هنوز به بیرون درز نکرده است، ولی حق امتیازهای اپل در این حوزه نشان از توانایی بالقوه این کمپانی در صنعت پرینت سه بعدی داشت. ولی آیا واقعاً پرینتر سه بعدی اپل در راه هستند؟

پرینتر سه بعدی apple اپل تمام رنگی

ثبت اختراع پرینتر سه بعدی اپل با قابلیت چاپ تمام‌رنگی

کمپانی اپل فرآیند ثبت اختراع اولین پرینتر سه بعدی خود را از می 2014 شروع کرده است. این اختراع، طرحی از یک پرینتر دونازله است که یک نازل آن ماده‌ی قابل چاپ را خارج می‌کند و نازل دیگر رنگ را به روی آن می‌پاشد.

این اختراع، طرحی از یک پرینتر دونازله است که یک نازل آن ماده‌ی قابل چاپ را خارج می‌کند و نازل دیگر رنگ را به روی آن می‌پاشد.

در پتنت پرینتر سه بعدی Apple دو روش پیشنهادی برای رنگ کردن ماده‌ی چاپ شده وجود داشت؛ استفاده از رنگ بر روی مواد در طول فرآیند چاپ و روش دوم رنگ کردن آن ماده پس از فرآیند ساخت. در هر تکرار فرآیند پاشش رنگ در فایل سه بعدی اولیه به گونه‌ای رمزگذاری خواهد شد که برای دستگاه قابل فهم باشد و در نهایت فرآیند پاشش توسط نازل دوار اجرا خواهد شد.
اپل همچنین تصریح کرده است که اطلاعات فایل سه بعدی اولیه می‌تواند از کامپیوتر، تبلت، تلفن همراه و حتی تحت شبکه بارگذاری شود. همچنین قرار است که پرینتر سه بعدی اپل سازگاری ویژه‌ای با دیگر محصولات این کمپانی داشته باشد.

پرینتر سه بعدی اپل apple تمام رنگی

آیا دنیای چاپ سه بعدی اعتماد به نفس اپل را خواهد شکست؟

کمپانی اپل حق امتیاز سیستمی از چاپ سه بعدی را به نام خود ثبت کرده است که یک پرینتر سه بعدی و یک سیستم نرم‌افزاری چاپ سه بعدی را با مجموعه‌ای از سنسورهای مختص اسکن سه بعدی و ماژول‌های عکس برداری مختص نقشه‌برداری سه بعدی ادغام می‌کند.

در این سال‌ها به دلیل عدم وجود تکنولوژی‌های مرتبط با ساخت افزایشی در سبد محصولات این کمپانی، توجه اپل به پیشبرد توانمندی‌هایش در حوزه هوش مصنوعی و اسکن سه بعدی متمرکز شد. کاربران آیفون ایکس پیش از این با این تکنولوژی‌ها به فرم “سیستم امنیتی شناسایی چهره(FaceID Security)” آشنا شده بودند. این سیستم، یادگیری عمیق(Deep Learning) را با نقشه عمقی(DepthMap) ادغام می‌کند تا بتواند چهره را با عکسی که از قبل شناسایی کرده بود مقایسه کند.

کمپانی “بیکاو” تنها با استفاده از پرینترهای سه بعد، قادر به فریفتن سیستم تشخیص چهره اپل و در نتیجه نفوذ به گوشی آیفون ایکس شد.

در پیچ و تاب عجیب و غریب سرنوشت، یک کمپانی ویتنامی که در حوزه امنیت ابزارهای تکنولوژی فعال است توانست سیستم تشخیص چهره آیفون ایکس را فریب دهد. این کمپانی که بیکاو(BKav) نام دارد تنها با استفاده از پرینترهای سه بعدی قادر به فریفتن سیستم تشخیص چهره اپل و در نتیجه نفوذ به گوشی آیفون ایکس شد.

»»» بهترین کسب‌وکارهای نوپای حوزه‌ی پرینت سه بعدی [۱۰ استارتاپ برتر]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *