بلاگ سه‌بعدی, پرینتر سه بعدی

ECCO هم به میدان آمد؛ پرینت سه بعدی کفش‌ در مقیاس انبوه

پرینت سه بعدی کفش| ECCO launches mass production of 3D shoes| 3bowdi.com

ECCO و پرینت سه بعدی کفش

ECCO شرکت دانمارکی سازنده کفش، عرضه پروژه جدید خود، QUANT-U که تلفیقی از اسکن و پرینت سه بعدی است را برای تولید کفش های سه بعدی اعلام کرد. انتظار می‌رود که این شرکت فروشگاه خود را در ماه آپریل برای رونمایی از این محصول افتتاح نماید و به طور رسمی فعالیت خود را در عرصه‌ی پرینت سه بعدی کفش و فروش آن آغاز کند.

این برند معروف دانمارکی به منظور تولید یک محصول مناسب برای پوشش پا، به دیگر تولیدکنندگان محصولات کفشی که از پرینت سه بعدی استفاده می کنند ملحق خواهد شد.

شرکت آدیداس چندین سال است که به منظور تولید کفش با استفاده از پرینترهای سه بعدی، بر روی تکنولوژی‌های ساخت افزایشی کار می‌کند. بنابراین یکی از نگرانی های ECCO این خواهد بود که چه کار متفاوتی نسبت به چنین سازندگانی قرار است ارائه دهد. همچنین با توجه به این شرایط، چگونه قرار است در این بازار برای خود نامی دست و پا کند.

شرکت آدیداس چندین سال است که به منظور تولید کفش با استفاده از پرینترهای سه بعدی، بر روی تکنولوژی‌های ساخت افزایشی کار می‌کند. بنابراین یکی از نگرانی های ECCO این خواهد بود که چه کار متفاوتی نسبت به چنین سازندگانی قرار است ارائه دهد.

پرینت سه بعدی کفش

 

گفته می شود پروژه QUANT-U توسط ECCO به منظور ارائه امکان اختصاصی کردن این گونه کفش ها آغاز گردید. این برند می گوید توانایی انجام این کار را در مدت بسیار کمی دارد، ادعایی که صحت آن ماه آینده در آمستردام مورد آزمایش قرار می گیرد. Patrrizio Carlucci رئیس آزمایشگاه نوآوری در ECCO می گوید: “طی تجربه من در طراحی و مهندسی کفش، مفاهیمی نظیر کاملاً به اندازه بودن، دینامیک و نیز عملکرد نهایی کفش‌ها تحت وسواس شدیدی قرار گرفته است. با QUANT-U ما تکنولوژی های آینده را به منظور اختصاصی سازی عملکرد و راحتی کفش ها بدون تحت تاثیر قرار گرفتن ظاهر و زیبایی آنها معرفی می کنیم”.

ECCO توضیح می دهد که این فرایند اختصاصی‌سازی به سه مرحله تقسیم می گردد: آنالیز در لحظه، طراحی برگرفته از داده ها و پرینت سه بعدی. مرحله اول اسکن سه بعدی آناتومی پای مشتری برای دستیابی به شکل پای وی است. این مرحله می تواند تنها در 30 ثانیه تکمیل گردد، همچنین می تواند اطلاعات مفید و ضروری در مورد پای شخص ارائه دهد.

تکنولوژی اسکن سه بعدی و حسگری که توسط ECCO مورد استفاده قرار گرفت، توسط شرکت Cambridge Design توسعه یافت. ECCO توضیح می دهد که حسگرها مقدار زیادی از داده‌ها را توسط ژیروسکوپ، حسگرهای فشاری و نیز شتاب‌سنج ها اندازه می‌گیرند. آن‌ها همچنین دما و رطوبت داخل کفش را به منظور به دست آوردن نمایی از نحوه راه رفتن فرد اندازه خواهند گرفت. این برند دانمارکی همچنین قادر به طراحی سه بعدی مدل تخت کفش و کار بر روی آن است.

 

ساخت کفی کفش‌های ECCO

به محض اینکه این مرحله تکمیل شد، ECCO میان کفی کفش ها را به وسیله محلول های German RepRap پرینت خواهد کرد.

ECCO میان کفی کفش ها را به وسیله محلول های German RepRap پرینت خواهد کرد.

پرینتر سه بعدی قادر خواهد بود کف کفش ها را تنها در چند ساعت توسط ماده ای بر پایه سیلیکون بسازد. Carlucci می گوید: وقتی صنعت پرینت سه بعدی کفش را بررسی می کنیم، به محلول های زیادی برمی‌خوریم. ولی آن‌ها نمی‌توانند اختصاصی سازی واقعی را ارائه دهند. ساخت افزایشی شانس ساخت قسمت‌های اختصاصی را در تیراژ بالا ارائه می دهد، اما این امر به ندرت به یک محصول مصرفی ختم می‌شود.

با این حال، دیده می‌شود که برخی برندها می‌خواهند خود را درگیر تولید عمده به وسیله پرینت سه بعدی کنند. اگرچه Chanel به عنوان یک برند لوکس فرانسوی هنوز در زمینه پرینت سه بعدی کفش کار نمی‌کند، اما شروع به تولید عظیم محصولات آرایشی( ریمل و رژ) از طریق پرینت سه بعدی نموده است.

پروژه QUANT-U ماه آینده در آمستردام عرضه خواهد شد.


پرینتر سه بعدی Massivit 1500 توانایی تولید قطعاتی با حجم 2.5 متر مکعب را دارد. اگر تمایل دارید با این پرینتر سه بعدی آشنا شوید، مطالعه‌ی مقاله‌ی “پرینتر سه بعدی Massivit 1500، سازنده تندیس‌های 2.5 متر مکعبی!” را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *