بلاگ سه‌بعدی, پرینتر سه بعدی

۴ ویدئوی برتر هفته – پرینت سه بعدی ماشین مسابقه، مچ پا، شبکیه‌ی چشم و چندین چیز جالب دیگر

4 ویدئو برتر هفته پرینت سه بعدی ماشین مچ پا شبکیه چشم| 4top videos| 3bowdi.com

ویدئوهای برگزیده‌ی این هفته همگی به ساخت افزایشی و پرینت سه بعدی اختصاص دارند. در ویدئوی اول ماشین مسابقه‌ای را خواهیم دید که پرینت سه بعدی شده است. در ویدئوی دوم پرینت سه بعدی چشم بایونیک انسان را خواهیم دید که پوتوتایپ اولین چشم در نوع خود است. در ویدئوی سوم خواهیم دید که دانشمندان چینی اولین پروتز مچ پای انسان که پرینت سه بعدی شده است را ساخته‌اند و آن را با موفقیت پیوند زده‌اند. در ویدئوی آخر 10 مورد از وسایلی جالبی که با استفاده از پرینتر سه بعدی ساخته شده‌اند را خواهیم دید.

ویدئوی 1: پرینت سه بعدی ماشین مسابقه‌ای

تا حالا دلتان خواست که بتوانید یک ماشین مسابقه‌ای را برای خودتان پرینت سه بعدی کنید؟ دانشجویان تیم مسابقه‌ای Eleven-O-Six این آرزو را داشتند و در آخر آن را به حقیقت تبدیل کردند. این تیم که در شهر هامبورگ کشور آلمان فعالیت می‌کنند، با استفاده از پرینتر سه بعدی BigRep ONE دست به ساخت خودروی مسابقه‌ی بهینه‌ای زدند.

 

ویدئوی 2: پرینت سه بعدی پروتوتایپ چشم بایونیک

پرینت سه بعدی و ساخت افزایشی در بسیاری از مواقع آینده را برای لحظاتی پیش چشممان می‌آورند. دانشمندان در دانشگاه Minnesota اخیراً گام‌هایی را برای ساخت “چشم بایونیک” برداشته‌اند. این اختراع که شبیه چیزی از فیلم Sci-fi می‌ماند، شبکه‌ای از گیرنده‌های نوری است که بر روی سطحی نیم‌کره به طور کامل پرینت سه بعدی شده است. مطمئن باشید که دیدن این ویدئو بسیار ارزشمند است.

 

 

اگر تمایل دارید با “پرینت سه بعدی” به طور بنیادین آشنا شوید، مطالعه‌ی مقاله‌ی “پرینت سه بعدی چیست؟ از کاربردها، مواد و تکنولوژی‌های آن چه می‌دانید؟” را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 

ویدئوی 3: پرینت سه بعدی پروتز مچ پا

کشور چین سال‌هاست که در بسیاری از زمینه‌های تکنولوژیک در صف اول است. این قاعده در زمینه‌های درمانی و ساخت و پیوند پروتزها هم برقرار است. اخیراً یک تیم از مهندسان و پزشکان چینی موفق به ساخت پروتز مچ پا و پیوند آن به یک بیمار شده‌اند. این خانم پیش از این توانایی راه رفتن خود را از دست داده بوده است.

این تیم مدعی است که این پیوند، اولین پیوند یک مچ پای پرینت سه بعدی شده به یک بیمار در جهان است.

 

 

ویدئوی 4: ۱۰ وسیله‌ی جذاب که که پرینت سه بعدی شده‌اند

گرچه پرینترهای سه بعدی و وسایلی که به کمک آن‌ها ساخته می‌شوند به خودی خود جذاب هستند، برخی از این وسایل جذابیت منحصربه‌فردی دارند.

در ویدئوهای بالا چشم بایونیک و خودروی مسابقه‌ای را دیدیم که به پرینتر سه بعدی ساخته می‌شوند. در این ویدئو چند نمونه‌ی جذاب دیگر را هم خواهید دید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *