پرینتر سه‌بعدی

پرینت سه‌بعدی عینک و مزایای ساخت آن با پرینترهای سه‌بعدی

پرینت سه بعدی عینک| glasses 3d printing| 3bowdi.com

 

با ظهور تکنولوژی پرینت سه‌بعدی، علاوه بر این‌که بسیاری از صنایع تحت تاثیر آن قرار گرفتند، تولید سفارشی و شخصی‌سازی شده‌ی محصول نسبت به گذشته بسیار آسان‌تر شد. پرینت سه‌بعدی عینک، یکی از آخرین نوآوری‌ها‌ی بکار رفته در صنعت عینک‌سازی است. این تکنولوژی با طراحی و ساخت انواع عینک‌ها توانسته قابلیت‌های جدیدی از خود به نمایش بگذارد. بسیاری از کمپانی‌های تولید‌کننده‌ی عینک یا حتی افراد عادی برای تمایز محصولات خود از سایر رقبا و ارائه‌ی نوآوری‌های بیشتر در طراحی و تولید عینک یا اجزای آن از این پرینترهای سه‌بعدی استفاده می‌کنند.

 

 

مزایای ساخت عینک با پرینتر سه‌بعدی

 

فراهم آوردن طرح‌های نامحدود برای پرینت سه‌بعدی عینک

جمله‌ی طلایی «تنها محدودیت موجود، تخیل شماست» به وضوح از پتانسیل بالای پرینت سه‌بعدی در زمینه‌ی طراحی و تولید سخن می‌گوید. این فناوری به شما امکان می‌دهد تا ساختارهای بسیار پیچیده‌ را ایجاد کنید و حتی در برخی موارد طرح‌هایی که به‌دلیل محدودیت‌های روش سنتی قابل اجرا نیستند را به واقعیت تبدیل کنید. تکنولوژی پرینت سه‌بعدی به طراحان عینک آزادی عمل بیشتری می‌دهد تا بتوانند اشکال و طرح‌های پیچیده را که در بسیاری از مواقع ممکن است از نظر اقتصادی قابل اجرا نباشد، پیاده کنند. به‌عنوان مثال یک تولید‌کننده‌ی رده بالای عینک در بلژیک، برند خود را با این فناوری توسعه داد. این کمپانی توانسته به کمک فناوری لیزر-ذوب، ۵ مدل عینک ارائه دهد که دارای ساختار هندسی مش‌مانندی است. قسمت جلوی فریم عینک از تیتانیوم ساخته شده و از طریق هیچ تکنیک دیگری غیر از پرینت سه‌بعدی نمی‌شود آن را ساخت.

 

پرینت سه‌بعدی عینک به‌صورت کاملا سفارشی

یکی از کاربردهای پرینتر سه‌بعدی در عینک‌سازی، ساخت سفارشی عینک است. برای شخصی که از عینک استفاده می‌کند، شاید انتخاب یک عینک مناسب کمی دشوار باشد. در واقع یافتن عینکی که هم راحت باشد و هم از طراحی خوبی برخوردار باشد، زمان‌بر است. همچنین محدودیت در طرح‌های موجود، باعث می‌شود تا افراد در بیشتر موارد طراحی را بر راحتی خویش ترجیح دهند. به لطف فناوری پرینت سه‌بعدی، می‌توان عینک‌هایی متناسب با نیاز هر فرد و به صورت کاملا شخصی‌سازی‌شده تولید کرد.

علاوه بر مواردی که ذکر شد استفاده از پرینترهای سه‌بعدی برای تولید فریم عینک، تا حد زیادی موجب صرفه‌جویی در مصرف مواد اولیه می‌شود.

 

افزایش کیفیت ساخت عینک‌ با چاپ سه‌بعدی

از جمله نکاتی که در انتخاب عینک باید بدان توجه کرد می‌توان به کیفیت مواد مصرفی، مقاومت و دوام آن اشاره نمود. برای ساخت عینک با استفاده از پرینترهای سه‌بعدی، از پلی‌آمید ۱۲ که به نایلون معروف است به‌عنوان ماده‌ی اولیه استفاده می‌شود. تاکنون از پرینترهای سه‌بعدی عینک‌سازی، در تولید فریم‌های عینک استفاده می‌شد. در آینده شاهد پرینت سه‌بعدی لنزهای عینک نیز خواهیم بود.

 

ساخت برند دلخواه با فناوری پرینت سه‌بعدی

اگر به دنبال یک فرصت تجاری خوب در صنعت عینک‌سازی هستید، فرآیند ساخت‌ افزایشی به شما کمک می‌کند تا برند مورد نظر خود را بسازید. چاپ سه‌بعدی با ترکیب دو عنصر زیبایی و نوآوری، کمپانی شما را به سطح بالایی سوق می‌دهد.

 

بهینه‌سازی زنجیره‌ی تامین با روش ساخت افزایشی

اگر می‌خواهید از ساخت افزایشی برای تولید یک عینک استفاده کنید، این فناوری نه‌تنها از روشی نوین و منحصربه‌فرد برای ساخت محصول استفاده می‌کند بلکه به شما کمک می‌کند تا کل فرآیند تولید خود را بهینه کنید. در واقع با حذف ‌واسطه‌‌ها در زنجیره‌ی تامین (Supply Chain)، طول این زنجیره کوتاه‌تر شده که علاوه‌بر صرفه‌جویی در زمان، توجیه اقتصادی نیز دارد. با بکارگیری تکنولوژی پرینت سه‌بعدی می‌توان تا حد امکان از اتلاف مواد اولیه جلوگیری کرد و قطعات را به تعداد مورد نیاز تامین نمود.

 

چند نمونه از استارتاپ‌های سازنده‌ی عینک با پرینترهای سه‌بعدی

بسیاری از استارتاپ‌ها در حوزه‌ی عینک‌سازی از تکنولوژی پرینت سه‌بعدی جهت بهبود بخشیدن به محصولات خود یا روند تولیدشان استفاده می‌کنند. برخی از کمپانی‌های ارائه‌دهنده‌ی این عینک‌های سه‌بعدی عبارتند از:

 

Netlooks

 

عینک سه بعدی پرینت شده برند Netlooks - سه بعدی دات کام

 

Sculpteo اخیرا با همکاری Netlooks در صنعت عینک‌سازی، از مزایای پرینت سه‌بعدی نهایت بهره را برده است.

کمپانی Netlooks در ابتدا فعالیت‌های خود را به صورت خانگی و محدود ارائه می‌داد. مشتریان قبل از تهیه محصول نهایی، باید مدل عینک خود را انتخاب می‌کردند، اسکن صورت انجام می‌دادند و سپس عینک پرینت شده را تست می‌کردند. مشکلی که در این روش وجود داشت این بود که با این روش بیش از ۲۰۰ مدل مورد نیاز بود که برای تولید آن به زمانی بیش از ۱۰۰۰ ساعت کار و تعداد زیادی سازنده نیاز است. اینجا دقیقا همان‌جایی است که به‌نظر می‌رسد پرینت سه‌بعدی بهترین را‌حل برای این کمپانی باشد تا بتواند مدل‌های عینک آزمایشی خود را بسازد. محصول نهایی هنوز هم دست‌ساز است با این تفاوت که اسکن سه‌بعدی به ایجاد مدل‌های سه‌بعدی کمک می‌کند و عینک‌هایی که در نهایت پرینت می‌شوند این اطمینان را به مشتری می‌دهند که فریم عینک کاملا با مورفولوژی صورتشان سازگار است.

 

Monoqool

 

عینک سه بعدی پرینت شده برند Monoqool - سه بعدی دات کام

 

کمپانی Monoqool که مقر آن در دانمارک است با هدف ایجاد نوآوری در صنعت مد، اقدام به پرینت سه‌بعدی عینک‌های خود نمود. در این کمپانی از ساخت‌ افزایشی جهت بهبود بخشیدن به کیفیت محصول و پرهیز از هرگونه اسراف مواد اولیه استفاده می‌شود. از این‌رو عینک‌های تولید شده‌ی این کمپانی بسیار نازک و سبک هستند و در عین حال فریم‌های آن ساده و دارای لولاهای بدون پیچ می‌باشند.

 

October71

 

عینک سه بعد پرینت شده برند October71 - سه بعدی دات کام

 

کمپانی اکتبر۷۱ در فرانسه از خدمات پرینت سه‌بعدی آنلاین برای تولید عینک‌های خیلی سبک استفاده می‌کند. طبق گفته بنیان‌‌گذار این شرکت، پرینت سه‌بعدی راهی برای تولید محصولات سبک است و در واقع به‌طور متوسط، عینک‌ها ۳۰٪ سبک‌تر از حالتی است که با استات یا پلاستیک ساخته شوند.

 

Oxydo

 

عینک سه بعدی پرینت شده برند Oxydo - سه بعدی دات کام

 

Oxydo برند دیگری‌ست که با استفاده از فناوری پرینت سه‌بعدی، تولید محصولات چشمگیر خود را افزایش می‌دهد. پرینت سه‌بعدی عینک‌های آفتابی اصل و رنگارنگ با طرح‌های متفاوت و جزئیات بالا از نمونه‌ محصولات این شرکت است.

 

Hoet

 

عینک سه بعدی پرینت شده برند Hoet - سه بعدی دات کام

 

Hoet یک شرکت طراحی عینک در بلژیک است که هدف آن استفاده از فناوری پرینت سه‌بعدی به‌منظور یافتن طرح‌های جدید و آزمودن آن‌ است. این عینک‌ها شواهد دیگری مبنی بر تولید محصولات باکیفیت، بوسیله‌ی فناوری چاپ سه‌بعدی هستند.

 

Protos Eyewear

 

عینک سه بعدی پرینت شده برند Protos Eyewear - سه بعدی دات کام

 

یکی دیگر از شرکت‌هایی که از تکنیک پرینت سه‌بعدی برای تولید عینک‌هایی متناسب با افراد استفاده می‌کند، Protos Eyewear است که نسبت به برندهای قبلی، از چاپ سه‌بعدی در سطح پیچیده‌تری بهره می‌برد. در واقع با استفاده از یک نرم‌افزار این امکان را فراهم می‌کند تا طراحی عینک را متناسب با صورت شخص تغییر دهد.

Protos Eyewear با استفاده از بیوپلاستیک‌های ضد حساسیت، طرح‌های بدیعی را ایجاد می‌کند که تولید آن با استفاده از روش سنتی عملا غیر ممکن است.

 

آینده‌ی چاپ سه‌بعدی عینک

عینک‌های پرینت شده‌ی سه‌بعدی توجه مشتریان و تولیدکنندگان زیادی را به خود جلب کرد. با این حال اگرچه تعدادی از شرکت‌ها در پرینت سه‌بعدی عینک پیشگام هستند، اما این فناوری هنوز برای تولید انبوه آماده نیست.

چاپ سه‌بعدی، فرصتی استثنائی برای تولیدکنندگان عینک فراهم می‌آورد تا بتوانند خود را از سایر رقبا متمایز کنند. سازندگان در صدد کشف قابلیت‌ها و امکانات بیشتری از تکنولوژی پرینت سه‌بعدی هستند تا افراد را مجاب به استفاده از عینک‌های مناسب و منحصر‌به فرد خویش نمایند.

 

 

 


✅ پرسش‌های متداول پیرامون پرینت سه‌بعدی عینک

 

✅ دو کمپانی پیشگام در‌ پرینت سه‌بعدی عینک را نام ببرید؟ (?Two leading companies in 3D printing glasses)

✔ Netlooks و Monoqool

✅ گام‌های اساسی در تولید عینک سه‌بعدی را نام ببرید؟ (?The basic steps in production 3D glasses)

✔ وارد کردن فایل سه‌بعدی

تطبیق دادن انحنای لنز

✔ طراحی فریم عینک

✔ نصب لنز

✔ فرم دادن به دسته‌ی عینک

✔ انتخاب مدل لولا

✔ پرینت و مونتاژ قطعات

 

یک نظر در “پرینت سه‌بعدی عینک و مزایای ساخت آن با پرینترهای سه‌بعدی

  1. فراپرینت گفت:

    عکس Protos Eyewear خیلی جذاب بود. عینکی که حتماً خیلی طرفدار داره.. مرسی از مطلب خوبتون..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *